Program

 

Program

Plánované akce

Feb192019

Curator in Kitchen: Videa Vašulkových ve výběru Lenky Dolanové

Každé úterý a čtvrtek v otevírací době u nás poběží program Curator in Kitchen. V měsíci únor pro Vás z bohatého archivu manželů Vašulkových vybírá Lenka Dolanová, autorka publikace o životě a díle Vašulkových, Dialog s démony nástrojů (2011). 

C-Trend (Woody, říjen 1974, 9:03 min., barva, zvuk)
In Search of the Castle (únor 1981, 9:29 min., barva, zvuk)
Summer Salt (Steina, 1982, 18:48 min., barva, zvuk)

„Výběr videí sleduje některá klíčová témata, která se v různých obdobích odlišným způsobem zjevují v díle Steina a Woodyho Vašulkových: cesta – ať již reálná cesta odněkud někam, například cesty z USA na Moravu a na Island, stěhování mezi různými místy pobytu v rámci Spojených států – New York, Buffalo, Santa Fe nebo cesta elektronickým médiem v objevování nových způsobů práce s materiálem -; vztah mezi záznamem reality a možnostmi jeho deformace prostřednictvím technologie; vztah obrazu
a zvuku. Ve všech třech videích také dochází k deformaci tradičního úhlu pohledu či rámce: obraz je zde rozkládán do řádků, rozpixlován, fluidně ohýbán pomocí zrcadlících objektů.

V díle C-Trend nejprve vidíme objekt vznášející se na pozadí elektronického šumu. Až později ze zvuku, následně i z obrazu, identifikujeme scénu s auty projíždějícími po ulici (při podrobnějším pohledu rozpoznáme i drobnější objekty, chodce či cyklisty). Dílo bylo vytvořené s využitím řádkovacího procesoru Rutt/Etra, který umožňoval vytvoření efektu „natahování“ řádků a vytváření iluze 3D tvarů, a se kterým Vasulkovi hojně experimentovali. Takto zpracovaná obraznost působí, jakoby jednotlivé řádky přejímaly
kontury objektů. Zatímco černé oblasti obrazu zůstávají nezměněné, bílé části jsou různě natahovány do řádků. Zároveň se deformuje samotný tvar rámce, z něhož se obraz vymyká a přetváří se ve volně plynoucí útvary – celý objekt-ulice se nejprve otáčí kolem vlastní osy, poté je rozložen na jednotlivé úseky rolující za sebou v ploše, ty se nakonec zavinují do sebe. Autoři procesoru Steve Rutt a Bill a Louis Etrovi v něm v roce 1973 poskytli tvůrcům analogový systém, umožňující manipulaci s vychýlenými signály v
reálném čase. R/E mění pomocí systému elektromagnetů a odkláněcích cívek běžný pravidelný řádkovací vzorec ve vzorec nepravidelný (ovšem, na rozdíl od dřívějších syntezátorů, je výsledek do velké míry předvídatelný). Změněný obraz musel být nahrán druhou kamerou pro opětovné získání správné časovací informace, potřebné k přehrávní na standardním monitoru. Vizuální část – záběr na ulici s projíždějícími auty – je deformován, zvuk zůstává nezměněn a poskytuje nám vodítko k nahrané realitě. Klasická hudba v pozadí a úhel pohledu dávají tušit, že původní záběr byl natočen z okna (snad z
ateliéru v Buffalu, kam Steina a Woody na počátku sedmdesátých let přesílili).

Výchozí záznam cesty v díle In Search of the Castle evokuje putování Vasulkových reálnými krajinami i těmi elektronickými. Příměstské prostředí je postupně transformováno stále komplikovanějšími zobrazujícími technikami. Nakonec vjíždíme do téměř abstraktního elektronického prostoru, který završuje tuto autoreferenční cestu elektronickým médiem. Video značí také vjezd do digitální oblasti, je zde použita například pixelace jako součást širšího souboru efektů. K vytvoření díla byl využit Artikulátor
digitálního obrazu, který Vašulkovi vyvíjeli od roku 1975 s fyzikem Donem McArthurem, počítačovým vědcem Jeffrey Schierem a hudebníkem a programátorem Walterem Wrightem, a který byl schopen zpracovat video signál a kombinovat analogové funkce s digitálními. Video je natočené pomocí objektivu rybí oko, obraz je zmnožován a prolínán a syntezátorový zvuk je průběžně modulován v závislosti na proměnách obrazu. Okouzlení vizuálními stimuly pouštní krajiny Nového Mexika je zjevné v dílech,
vytvořených v prvních letech zdejšího pobytu – Vašulkovi se na přelomu let 1979/1980 přestěhovali do Santa Fe.

V díle Summer Salt je performační aspekt ještě zjevnější, zároveň je dílo posunuté do oblasti „strojového vidění“, což je charakteristické pro díla Steiny již od poloviny sedmdesátých let, která zkoumají různé možnosti deformovaného záznamu využívajícího odrazů a zrcadlení i motorizovaných nahrávacích objektů. Kamera je v tomto případě opatřená různými udělátky a umísťovaná na pohyblivé objekty, což
způsobuje, že dochází k překvapivým prostorovým zmatením. Steina si proplétá kameru opatřenou skleněnou trubičkou a zrcadlem ve tvaru půlkruhu – takže poskytuje 360ti stupňový záběr – mezi nohama či ji přeskakuje (část nazvaná Somersault/ Kotrmelec), v další části (Sky High) je kamera se zrcadlícím objektivem umístěna na střeše auta a zobrazuje horizont ubíhající oblohy, v části Low Ride projíždí autorka pouští s kamerou na nárazníku, přičemž vestavěný mikrofon zaznamenává zvuky jízdy. V sekvenci Rest (Odpočinek) nechává kameru spočinout v houpací síti, přičemž zaznamenávané záběry
digitálně upravuje. Poslední část s názvem Photographic Memory je vrstvením krajinných záběrů různých ročních období a zároveň pracuje s kontrastem pohyblivých a zastavovaných analogových a digitálních obrazů.

Díla mají různý vztah k pohybu a nehybnosti, potažmo k pozorování a záznamu reality. Zatímco v prvním videu se jedná v prvním plánu o záznam situace pohybu dopravy kamerou vystrčenou z okna, ve druhém již Vašulkovi vystupují jako aktéři pohybující se zároveň s kamerou autem, ve třetím je pozorovatel střídavě pohyblivý i nehybný a vyměňuje si pozice s kamerou. Ve všech třech videích dochází odlišným způsobem ke znejistění naší pozice coby pozorovatelů. Vašulkovi dokumentují možnosti jednotlivých
nástrojů, které měli k dispozici i sami sebe lapené v tomto objevitelském procesu způsobem, který spojuje zvědavost techno-geeků a obsesi rozebírat, analyzovat a klasifikovat novou technologii (zejména Woodyho), cit pro vnitřní vizualitu a rytmus médií, duální audio-vizuální vnímání a hravý a sebe-ironický přístup (zejména Steiny). Výsledkem jsou díla, která působí jakoby vznikla mimochodem, a zároveň jako jediný možný výstup z nekonečna možných cest.“

Lenka Dolanová

více…
Feb212019

Curator in Kitchen: Videa Vašulkových ve výběru Lenky Dolanové

Každé úterý a čtvrtek v otevírací době u nás poběží program Curator in Kitchen. V měsíci únor pro Vás z bohatého archivu manželů Vašulkových vybírá Lenka Dolanová, autorka publikace o životě a díle Vašulkových, Dialog s démony nástrojů (2011). 

C-Trend (Woody, říjen 1974, 9:03 min., barva, zvuk)
In Search of the Castle (únor 1981, 9:29 min., barva, zvuk)
Summer Salt (Steina, 1982, 18:48 min., barva, zvuk)

„Výběr videí sleduje některá klíčová témata, která se v různých obdobích odlišným způsobem zjevují v díle Steina a Woodyho Vašulkových: cesta – ať již reálná cesta odněkud někam, například cesty z USA na Moravu a na Island, stěhování mezi různými místy pobytu v rámci Spojených států – New York, Buffalo, Santa Fe nebo cesta elektronickým médiem v objevování nových způsobů práce s materiálem -; vztah mezi záznamem reality a možnostmi jeho deformace prostřednictvím technologie; vztah obrazu
a zvuku. Ve všech třech videích také dochází k deformaci tradičního úhlu pohledu či rámce: obraz je zde rozkládán do řádků, rozpixlován, fluidně ohýbán pomocí zrcadlících objektů.

V díle C-Trend nejprve vidíme objekt vznášející se na pozadí elektronického šumu. Až později ze zvuku, následně i z obrazu, identifikujeme scénu s auty projíždějícími po ulici (při podrobnějším pohledu rozpoznáme i drobnější objekty, chodce či cyklisty). Dílo bylo vytvořené s využitím řádkovacího procesoru Rutt/Etra, který umožňoval vytvoření efektu „natahování“ řádků a vytváření iluze 3D tvarů, a se kterým Vasulkovi hojně experimentovali. Takto zpracovaná obraznost působí, jakoby jednotlivé řádky přejímaly
kontury objektů. Zatímco černé oblasti obrazu zůstávají nezměněné, bílé části jsou různě natahovány do řádků. Zároveň se deformuje samotný tvar rámce, z něhož se obraz vymyká a přetváří se ve volně plynoucí útvary – celý objekt-ulice se nejprve otáčí kolem vlastní osy, poté je rozložen na jednotlivé úseky rolující za sebou v ploše, ty se nakonec zavinují do sebe. Autoři procesoru Steve Rutt a Bill a Louis Etrovi v něm v roce 1973 poskytli tvůrcům analogový systém, umožňující manipulaci s vychýlenými signály v
reálném čase. R/E mění pomocí systému elektromagnetů a odkláněcích cívek běžný pravidelný řádkovací vzorec ve vzorec nepravidelný (ovšem, na rozdíl od dřívějších syntezátorů, je výsledek do velké míry předvídatelný). Změněný obraz musel být nahrán druhou kamerou pro opětovné získání správné časovací informace, potřebné k přehrávní na standardním monitoru. Vizuální část – záběr na ulici s projíždějícími auty – je deformován, zvuk zůstává nezměněn a poskytuje nám vodítko k nahrané realitě. Klasická hudba v pozadí a úhel pohledu dávají tušit, že původní záběr byl natočen z okna (snad z
ateliéru v Buffalu, kam Steina a Woody na počátku sedmdesátých let přesílili).

Výchozí záznam cesty v díle In Search of the Castle evokuje putování Vasulkových reálnými krajinami i těmi elektronickými. Příměstské prostředí je postupně transformováno stále komplikovanějšími zobrazujícími technikami. Nakonec vjíždíme do téměř abstraktního elektronického prostoru, který završuje tuto autoreferenční cestu elektronickým médiem. Video značí také vjezd do digitální oblasti, je zde použita například pixelace jako součást širšího souboru efektů. K vytvoření díla byl využit Artikulátor
digitálního obrazu, který Vašulkovi vyvíjeli od roku 1975 s fyzikem Donem McArthurem, počítačovým vědcem Jeffrey Schierem a hudebníkem a programátorem Walterem Wrightem, a který byl schopen zpracovat video signál a kombinovat analogové funkce s digitálními. Video je natočené pomocí objektivu rybí oko, obraz je zmnožován a prolínán a syntezátorový zvuk je průběžně modulován v závislosti na proměnách obrazu. Okouzlení vizuálními stimuly pouštní krajiny Nového Mexika je zjevné v dílech,
vytvořených v prvních letech zdejšího pobytu – Vašulkovi se na přelomu let 1979/1980 přestěhovali do Santa Fe.

V díle Summer Salt je performační aspekt ještě zjevnější, zároveň je dílo posunuté do oblasti „strojového vidění“, což je charakteristické pro díla Steiny již od poloviny sedmdesátých let, která zkoumají různé možnosti deformovaného záznamu využívajícího odrazů a zrcadlení i motorizovaných nahrávacích objektů. Kamera je v tomto případě opatřená různými udělátky a umísťovaná na pohyblivé objekty, což
způsobuje, že dochází k překvapivým prostorovým zmatením. Steina si proplétá kameru opatřenou skleněnou trubičkou a zrcadlem ve tvaru půlkruhu – takže poskytuje 360ti stupňový záběr – mezi nohama či ji přeskakuje (část nazvaná Somersault/ Kotrmelec), v další části (Sky High) je kamera se zrcadlícím objektivem umístěna na střeše auta a zobrazuje horizont ubíhající oblohy, v části Low Ride projíždí autorka pouští s kamerou na nárazníku, přičemž vestavěný mikrofon zaznamenává zvuky jízdy. V sekvenci Rest (Odpočinek) nechává kameru spočinout v houpací síti, přičemž zaznamenávané záběry
digitálně upravuje. Poslední část s názvem Photographic Memory je vrstvením krajinných záběrů různých ročních období a zároveň pracuje s kontrastem pohyblivých a zastavovaných analogových a digitálních obrazů.

Díla mají různý vztah k pohybu a nehybnosti, potažmo k pozorování a záznamu reality. Zatímco v prvním videu se jedná v prvním plánu o záznam situace pohybu dopravy kamerou vystrčenou z okna, ve druhém již Vašulkovi vystupují jako aktéři pohybující se zároveň s kamerou autem, ve třetím je pozorovatel střídavě pohyblivý i nehybný a vyměňuje si pozice s kamerou. Ve všech třech videích dochází odlišným způsobem ke znejistění naší pozice coby pozorovatelů. Vašulkovi dokumentují možnosti jednotlivých
nástrojů, které měli k dispozici i sami sebe lapené v tomto objevitelském procesu způsobem, který spojuje zvědavost techno-geeků a obsesi rozebírat, analyzovat a klasifikovat novou technologii (zejména Woodyho), cit pro vnitřní vizualitu a rytmus médií, duální audio-vizuální vnímání a hravý a sebe-ironický přístup (zejména Steiny). Výsledkem jsou díla, která působí jakoby vznikla mimochodem, a zároveň jako jediný možný výstup z nekonečna možných cest.“

Lenka Dolanová

více…
Feb212019

Vašulka Kitchen Brno: Komentovaná prohlídka pro veřejnost

Přijďte na komentovanou prohlídku do brněnského Centra nových médií!

Povídání o životě a díle Woodyho a Steiny Vašulkových, zakladatelích newyorské The Electronic Kitchen a dramaturgii brněnského Centra nových médií, věnovaného odkazu manželů Vašulkových.

VSTUP VOLNÝ

více…
Feb262019

Curator in Kitchen: Videa Vašulkových ve výběru Lenky Dolanové

Každé úterý a čtvrtek v otevírací době u nás poběží program Curator in Kitchen. V měsíci únor pro Vás z bohatého archivu manželů Vašulkových vybírá Lenka Dolanová, autorka publikace o životě a díle Vašulkových, Dialog s démony nástrojů (2011). 

C-Trend (Woody, říjen 1974, 9:03 min., barva, zvuk)
In Search of the Castle (únor 1981, 9:29 min., barva, zvuk)
Summer Salt (Steina, 1982, 18:48 min., barva, zvuk)

„Výběr videí sleduje některá klíčová témata, která se v různých obdobích odlišným způsobem zjevují v díle Steina a Woodyho Vašulkových: cesta – ať již reálná cesta odněkud někam, například cesty z USA na Moravu a na Island, stěhování mezi různými místy pobytu v rámci Spojených států – New York, Buffalo, Santa Fe nebo cesta elektronickým médiem v objevování nových způsobů práce s materiálem -; vztah mezi záznamem reality a možnostmi jeho deformace prostřednictvím technologie; vztah obrazu
a zvuku. Ve všech třech videích také dochází k deformaci tradičního úhlu pohledu či rámce: obraz je zde rozkládán do řádků, rozpixlován, fluidně ohýbán pomocí zrcadlících objektů.

V díle C-Trend nejprve vidíme objekt vznášející se na pozadí elektronického šumu. Až později ze zvuku, následně i z obrazu, identifikujeme scénu s auty projíždějícími po ulici (při podrobnějším pohledu rozpoznáme i drobnější objekty, chodce či cyklisty). Dílo bylo vytvořené s využitím řádkovacího procesoru Rutt/Etra, který umožňoval vytvoření efektu „natahování“ řádků a vytváření iluze 3D tvarů, a se kterým Vasulkovi hojně experimentovali. Takto zpracovaná obraznost působí, jakoby jednotlivé řádky přejímaly
kontury objektů. Zatímco černé oblasti obrazu zůstávají nezměněné, bílé části jsou různě natahovány do řádků. Zároveň se deformuje samotný tvar rámce, z něhož se obraz vymyká a přetváří se ve volně plynoucí útvary – celý objekt-ulice se nejprve otáčí kolem vlastní osy, poté je rozložen na jednotlivé úseky rolující za sebou v ploše, ty se nakonec zavinují do sebe. Autoři procesoru Steve Rutt a Bill a Louis Etrovi v něm v roce 1973 poskytli tvůrcům analogový systém, umožňující manipulaci s vychýlenými signály v
reálném čase. R/E mění pomocí systému elektromagnetů a odkláněcích cívek běžný pravidelný řádkovací vzorec ve vzorec nepravidelný (ovšem, na rozdíl od dřívějších syntezátorů, je výsledek do velké míry předvídatelný). Změněný obraz musel být nahrán druhou kamerou pro opětovné získání správné časovací informace, potřebné k přehrávní na standardním monitoru. Vizuální část – záběr na ulici s projíždějícími auty – je deformován, zvuk zůstává nezměněn a poskytuje nám vodítko k nahrané realitě. Klasická hudba v pozadí a úhel pohledu dávají tušit, že původní záběr byl natočen z okna (snad z
ateliéru v Buffalu, kam Steina a Woody na počátku sedmdesátých let přesílili).

Výchozí záznam cesty v díle In Search of the Castle evokuje putování Vasulkových reálnými krajinami i těmi elektronickými. Příměstské prostředí je postupně transformováno stále komplikovanějšími zobrazujícími technikami. Nakonec vjíždíme do téměř abstraktního elektronického prostoru, který završuje tuto autoreferenční cestu elektronickým médiem. Video značí také vjezd do digitální oblasti, je zde použita například pixelace jako součást širšího souboru efektů. K vytvoření díla byl využit Artikulátor
digitálního obrazu, který Vašulkovi vyvíjeli od roku 1975 s fyzikem Donem McArthurem, počítačovým vědcem Jeffrey Schierem a hudebníkem a programátorem Walterem Wrightem, a který byl schopen zpracovat video signál a kombinovat analogové funkce s digitálními. Video je natočené pomocí objektivu rybí oko, obraz je zmnožován a prolínán a syntezátorový zvuk je průběžně modulován v závislosti na proměnách obrazu. Okouzlení vizuálními stimuly pouštní krajiny Nového Mexika je zjevné v dílech,
vytvořených v prvních letech zdejšího pobytu – Vašulkovi se na přelomu let 1979/1980 přestěhovali do Santa Fe.

V díle Summer Salt je performační aspekt ještě zjevnější, zároveň je dílo posunuté do oblasti „strojového vidění“, což je charakteristické pro díla Steiny již od poloviny sedmdesátých let, která zkoumají různé možnosti deformovaného záznamu využívajícího odrazů a zrcadlení i motorizovaných nahrávacích objektů. Kamera je v tomto případě opatřená různými udělátky a umísťovaná na pohyblivé objekty, což
způsobuje, že dochází k překvapivým prostorovým zmatením. Steina si proplétá kameru opatřenou skleněnou trubičkou a zrcadlem ve tvaru půlkruhu – takže poskytuje 360ti stupňový záběr – mezi nohama či ji přeskakuje (část nazvaná Somersault/ Kotrmelec), v další části (Sky High) je kamera se zrcadlícím objektivem umístěna na střeše auta a zobrazuje horizont ubíhající oblohy, v části Low Ride projíždí autorka pouští s kamerou na nárazníku, přičemž vestavěný mikrofon zaznamenává zvuky jízdy. V sekvenci Rest (Odpočinek) nechává kameru spočinout v houpací síti, přičemž zaznamenávané záběry
digitálně upravuje. Poslední část s názvem Photographic Memory je vrstvením krajinných záběrů různých ročních období a zároveň pracuje s kontrastem pohyblivých a zastavovaných analogových a digitálních obrazů.

Díla mají různý vztah k pohybu a nehybnosti, potažmo k pozorování a záznamu reality. Zatímco v prvním videu se jedná v prvním plánu o záznam situace pohybu dopravy kamerou vystrčenou z okna, ve druhém již Vašulkovi vystupují jako aktéři pohybující se zároveň s kamerou autem, ve třetím je pozorovatel střídavě pohyblivý i nehybný a vyměňuje si pozice s kamerou. Ve všech třech videích dochází odlišným způsobem ke znejistění naší pozice coby pozorovatelů. Vašulkovi dokumentují možnosti jednotlivých
nástrojů, které měli k dispozici i sami sebe lapené v tomto objevitelském procesu způsobem, který spojuje zvědavost techno-geeků a obsesi rozebírat, analyzovat a klasifikovat novou technologii (zejména Woodyho), cit pro vnitřní vizualitu a rytmus médií, duální audio-vizuální vnímání a hravý a sebe-ironický přístup (zejména Steiny). Výsledkem jsou díla, která působí jakoby vznikla mimochodem, a zároveň jako jediný možný výstup z nekonečna možných cest.“

Lenka Dolanová

více…
Feb282019

Curator in Kitchen: Videa Vašulkových ve výběru Lenky Dolanové

Každé úterý a čtvrtek v otevírací době u nás poběží program Curator in Kitchen. V měsíci únor pro Vás z bohatého archivu manželů Vašulkových vybírá Lenka Dolanová, autorka publikace o životě a díle Vašulkových, Dialog s démony nástrojů (2011). 

C-Trend (Woody, říjen 1974, 9:03 min., barva, zvuk)
In Search of the Castle (únor 1981, 9:29 min., barva, zvuk)
Summer Salt (Steina, 1982, 18:48 min., barva, zvuk)

„Výběr videí sleduje některá klíčová témata, která se v různých obdobích odlišným způsobem zjevují v díle Steina a Woodyho Vašulkových: cesta – ať již reálná cesta odněkud někam, například cesty z USA na Moravu a na Island, stěhování mezi různými místy pobytu v rámci Spojených států – New York, Buffalo, Santa Fe nebo cesta elektronickým médiem v objevování nových způsobů práce s materiálem -; vztah mezi záznamem reality a možnostmi jeho deformace prostřednictvím technologie; vztah obrazu
a zvuku. Ve všech třech videích také dochází k deformaci tradičního úhlu pohledu či rámce: obraz je zde rozkládán do řádků, rozpixlován, fluidně ohýbán pomocí zrcadlících objektů.

V díle C-Trend nejprve vidíme objekt vznášející se na pozadí elektronického šumu. Až později ze zvuku, následně i z obrazu, identifikujeme scénu s auty projíždějícími po ulici (při podrobnějším pohledu rozpoznáme i drobnější objekty, chodce či cyklisty). Dílo bylo vytvořené s využitím řádkovacího procesoru Rutt/Etra, který umožňoval vytvoření efektu „natahování“ řádků a vytváření iluze 3D tvarů, a se kterým Vasulkovi hojně experimentovali. Takto zpracovaná obraznost působí, jakoby jednotlivé řádky přejímaly
kontury objektů. Zatímco černé oblasti obrazu zůstávají nezměněné, bílé části jsou různě natahovány do řádků. Zároveň se deformuje samotný tvar rámce, z něhož se obraz vymyká a přetváří se ve volně plynoucí útvary – celý objekt-ulice se nejprve otáčí kolem vlastní osy, poté je rozložen na jednotlivé úseky rolující za sebou v ploše, ty se nakonec zavinují do sebe. Autoři procesoru Steve Rutt a Bill a Louis Etrovi v něm v roce 1973 poskytli tvůrcům analogový systém, umožňující manipulaci s vychýlenými signály v
reálném čase. R/E mění pomocí systému elektromagnetů a odkláněcích cívek běžný pravidelný řádkovací vzorec ve vzorec nepravidelný (ovšem, na rozdíl od dřívějších syntezátorů, je výsledek do velké míry předvídatelný). Změněný obraz musel být nahrán druhou kamerou pro opětovné získání správné časovací informace, potřebné k přehrávní na standardním monitoru. Vizuální část – záběr na ulici s projíždějícími auty – je deformován, zvuk zůstává nezměněn a poskytuje nám vodítko k nahrané realitě. Klasická hudba v pozadí a úhel pohledu dávají tušit, že původní záběr byl natočen z okna (snad z
ateliéru v Buffalu, kam Steina a Woody na počátku sedmdesátých let přesílili).

Výchozí záznam cesty v díle In Search of the Castle evokuje putování Vasulkových reálnými krajinami i těmi elektronickými. Příměstské prostředí je postupně transformováno stále komplikovanějšími zobrazujícími technikami. Nakonec vjíždíme do téměř abstraktního elektronického prostoru, který završuje tuto autoreferenční cestu elektronickým médiem. Video značí také vjezd do digitální oblasti, je zde použita například pixelace jako součást širšího souboru efektů. K vytvoření díla byl využit Artikulátor
digitálního obrazu, který Vašulkovi vyvíjeli od roku 1975 s fyzikem Donem McArthurem, počítačovým vědcem Jeffrey Schierem a hudebníkem a programátorem Walterem Wrightem, a který byl schopen zpracovat video signál a kombinovat analogové funkce s digitálními. Video je natočené pomocí objektivu rybí oko, obraz je zmnožován a prolínán a syntezátorový zvuk je průběžně modulován v závislosti na proměnách obrazu. Okouzlení vizuálními stimuly pouštní krajiny Nového Mexika je zjevné v dílech,
vytvořených v prvních letech zdejšího pobytu – Vašulkovi se na přelomu let 1979/1980 přestěhovali do Santa Fe.

V díle Summer Salt je performační aspekt ještě zjevnější, zároveň je dílo posunuté do oblasti „strojového vidění“, což je charakteristické pro díla Steiny již od poloviny sedmdesátých let, která zkoumají různé možnosti deformovaného záznamu využívajícího odrazů a zrcadlení i motorizovaných nahrávacích objektů. Kamera je v tomto případě opatřená různými udělátky a umísťovaná na pohyblivé objekty, což
způsobuje, že dochází k překvapivým prostorovým zmatením. Steina si proplétá kameru opatřenou skleněnou trubičkou a zrcadlem ve tvaru půlkruhu – takže poskytuje 360ti stupňový záběr – mezi nohama či ji přeskakuje (část nazvaná Somersault/ Kotrmelec), v další části (Sky High) je kamera se zrcadlícím objektivem umístěna na střeše auta a zobrazuje horizont ubíhající oblohy, v části Low Ride projíždí autorka pouští s kamerou na nárazníku, přičemž vestavěný mikrofon zaznamenává zvuky jízdy. V sekvenci Rest (Odpočinek) nechává kameru spočinout v houpací síti, přičemž zaznamenávané záběry
digitálně upravuje. Poslední část s názvem Photographic Memory je vrstvením krajinných záběrů různých ročních období a zároveň pracuje s kontrastem pohyblivých a zastavovaných analogových a digitálních obrazů.

Díla mají různý vztah k pohybu a nehybnosti, potažmo k pozorování a záznamu reality. Zatímco v prvním videu se jedná v prvním plánu o záznam situace pohybu dopravy kamerou vystrčenou z okna, ve druhém již Vašulkovi vystupují jako aktéři pohybující se zároveň s kamerou autem, ve třetím je pozorovatel střídavě pohyblivý i nehybný a vyměňuje si pozice s kamerou. Ve všech třech videích dochází odlišným způsobem ke znejistění naší pozice coby pozorovatelů. Vašulkovi dokumentují možnosti jednotlivých
nástrojů, které měli k dispozici i sami sebe lapené v tomto objevitelském procesu způsobem, který spojuje zvědavost techno-geeků a obsesi rozebírat, analyzovat a klasifikovat novou technologii (zejména Woodyho), cit pro vnitřní vizualitu a rytmus médií, duální audio-vizuální vnímání a hravý a sebe-ironický přístup (zejména Steiny). Výsledkem jsou díla, která působí jakoby vznikla mimochodem, a zároveň jako jediný možný výstup z nekonečna možných cest.“

Lenka Dolanová

více…
Feb282019

YOUNG / KOMOROUS: COOKING MUSIC / CONFRONTATION

Každý měsíc pro Vás chystáme poslechové večery pod názvem COOKING MUSIC / CONFRONTATION. Můžete se těšit na cyklus poslechových pořadů, postavených na konfrontaci newyorské a české hudební scény v dobových souvislostech.

Victor Young (U.S.)

Americký skladatel, aranžér, houslista a dirigent. Narozen v Chicagu v roce 1900, mladý Victor začal hrát na housle ve věku šesti let a později byl poslán do Polska, aby zůstal se svým dědečkem a studoval na Varšavské říšské konzervatoři. V polovině třicátých let se přestěhoval do Hollywoodu, kde se soustředil na filmy, nahrávky lehké hudby a poskytoval podporu pro populární zpěváky včetně Binga Crosbyho. Získal 22 nominací na Oscara za svou práci ve filmu, ale jediného Oscara získal až posmrtně za dílo Around the World in Eighty Days (1956).

Rudolf Komorous (CZ)

Narozen v roce 1931 v Praze, je český fagotista a hudební skladatel, žijící v Kanadě. Vystudoval na Pražské konzervatoři hru na fagot a pokračoval na Akademii múzických umění v Praze u Karla Pivoňky. V roce 1959 se zúčastnil kurzů elektronické hudby ve Varšavě. Začátkem 60. let se stal zakladatelem a fagotistou souboru Musica Viva Pragensis, který se specializoval na nejnovější směry hudby 20. století. V roce 1969 emigroval do Kanady a v roce 1971 se stal profesorem kompozice a hudební teorie na tamní University of Victoria.

Večerem Vás provede Viktor Pantůček, vědecký pracovník Ústavu hudební vědy FFMU; dramaturg řady mezinárodních hudebních festivalů, například Expozice nové hudby nebo souboru soudobé hudby Brno Contemporary orchestra.

VSTUP VOLNÝ

více…
Mar282019

Lee Patterson (UK), Ivan Palacký (CZ): Vašulka Kitchen Brno ve spolupráci s The Agosto Foundation

Hudební konfrontace

LEE PATTERSON (UK)

Lee Patterson je britský hudebník, zvukový umělec a konstruktér autorských hudebních nástrojů. Na svých cestách k podivuhodným hudebním dobrodružstvím používá jednak vlastní terénní nahrávky, šramoty snímané z předmětů nebo zvuky alchymických transmutací, například ohně a vody. Patterson je experimentátor/improvizátor, jehož poetika je založena na montáži akusticky a materiálově neobvyklých mechanických nástrojů, lokací, textur a situací.

V rejstříku jeho tvorby najdeme zvukové krajiny vytvořené z dotýkajících se kamínků, bublajících vřídel, praskání hořících semínek a skořápek, tajemné rostlinné a hmyzí děje ze dna tůní. Zajímají ho zejména věci a situace, jimž nevěnujeme pozornost a které zdánlivě vypadají jako banální a neslyšitelné.

IVAN PALACKÝ (CZ)

Ivan Palacký se narodil v roce 1967 a ve své zvukové tvorbě používá preparované diktafony, minidisk, amplifikovaný jednolůžkový pletací stroj Dopleta 160, ale také třeba obyčejnou kytaru.

Hudebník a architekt. Hrál (v osmdesátých a na začátku devadesátých let) v různých skupinách a účastnil se rozmanitých hudebních projektů. Absolvoval mnoho koncertů se skupinou "Sledě, živé sledě". V současnosti je členem ambi(val)entního dua "Tílko" (s Jennifer Helia DeFelice) a audiovizuálního improvizačního dua "Koberce, záclony" (s Filipem Cenkem). Vede si zvukový deník ze svých cest - zaznamenává útržky příběhů, podivné zvuky a rozmanité "akustické chyby". Od roku 2002 se věnuje volné improvizaci a rád se zúčastňuje krátkodobých projektů (spolupráce s duem Cremaster, Ruth Barberán a Margaridou Garcia, Willem Guthriem, Andreou Neumann ad.), stejně jako rád hraje sám. Od roku 2005 se jeho hlavní zálibou stalo "dolování" zvuků z amplifikovaného jednolůžkového pletacího stroje Dopleta 160. Jako architekt se zajímá o architekturu bez "stavění", sociologické metody v projektování a morfogenetické mapy v digitální architektuře.

více…

Archiv akce

Feb142019

Peter Blasser of Ciat-Lonbarde: POZOR ZMĚNA PROGRAMU!, Z technických důvodů se dnešní talk přesouvá do sídla Bastl Instruments na Rybářské 13. Můžete se také těšit na workshop výroby jednoduchých solárně napájených nástrojů. Čas zůstává stejný, začátek je v 18:00 hod.

DIY synths, solar powered synths

Peter Blasser patří mezi nejvýraznější designéry DIY syntezátorů. Pod značkou Ciat-Lonbarde vyrábí unikátní hudební nástroje, které kromě toho, že jsou dřevěné, vypadají jako pestrobarevné hračky, můžete si je obléct, nebo jsou napájené solární energií, fungují docela jinak než většina nástrojů, se kterými jste mohli setkat, a díky tomu otevírají dveře novým tvůrčím postupům, a každému, kdo má chuť si hrát.

O dva dny později proběhne v pražském ZVUKu workshop na solárně napájený dotykový syntezátor Tocante přímo s jeho designerem Peterem Blasserem. Závazné přihlášky zde: DIY Workshop - Tocante

více…
Feb142019

Curator in Kitchen: Videa Vašulkových ve výběru Lenky Dolanové

Každé úterý a čtvrtek v otevírací době u nás poběží program Curator in Kitchen. V měsíci únor pro Vás z bohatého archivu manželů Vašulkových vybírá Lenka Dolanová, autorka publikace o životě a díle Vašulkových, Dialog s démony nástrojů (2011). 

C-Trend (Woody, říjen 1974, 9:03 min., barva, zvuk)
In Search of the Castle (únor 1981, 9:29 min., barva, zvuk)
Summer Salt (Steina, 1982, 18:48 min., barva, zvuk)

„Výběr videí sleduje některá klíčová témata, která se v různých obdobích odlišným způsobem zjevují v díle Steina a Woodyho Vašulkových: cesta – ať již reálná cesta odněkud někam, například cesty z USA na Moravu a na Island, stěhování mezi různými místy pobytu v rámci Spojených států – New York, Buffalo, Santa Fe nebo cesta elektronickým médiem v objevování nových způsobů práce s materiálem -; vztah mezi záznamem reality a možnostmi jeho deformace prostřednictvím technologie; vztah obrazu
a zvuku. Ve všech třech videích také dochází k deformaci tradičního úhlu pohledu či rámce: obraz je zde rozkládán do řádků, rozpixlován, fluidně ohýbán pomocí zrcadlících objektů.

V díle C-Trend nejprve vidíme objekt vznášející se na pozadí elektronického šumu. Až později ze zvuku, následně i z obrazu, identifikujeme scénu s auty projíždějícími po ulici (při podrobnějším pohledu rozpoznáme i drobnější objekty, chodce či cyklisty). Dílo bylo vytvořené s využitím řádkovacího procesoru Rutt/Etra, který umožňoval vytvoření efektu „natahování“ řádků a vytváření iluze 3D tvarů, a se kterým Vasulkovi hojně experimentovali. Takto zpracovaná obraznost působí, jakoby jednotlivé řádky přejímaly
kontury objektů. Zatímco černé oblasti obrazu zůstávají nezměněné, bílé části jsou různě natahovány do řádků. Zároveň se deformuje samotný tvar rámce, z něhož se obraz vymyká a přetváří se ve volně plynoucí útvary – celý objekt-ulice se nejprve otáčí kolem vlastní osy, poté je rozložen na jednotlivé úseky rolující za sebou v ploše, ty se nakonec zavinují do sebe. Autoři procesoru Steve Rutt a Bill a Louis Etrovi v něm v roce 1973 poskytli tvůrcům analogový systém, umožňující manipulaci s vychýlenými signály v
reálném čase. R/E mění pomocí systému elektromagnetů a odkláněcích cívek běžný pravidelný řádkovací vzorec ve vzorec nepravidelný (ovšem, na rozdíl od dřívějších syntezátorů, je výsledek do velké míry předvídatelný). Změněný obraz musel být nahrán druhou kamerou pro opětovné získání správné časovací informace, potřebné k přehrávní na standardním monitoru. Vizuální část – záběr na ulici s projíždějícími auty – je deformován, zvuk zůstává nezměněn a poskytuje nám vodítko k nahrané realitě. Klasická hudba v pozadí a úhel pohledu dávají tušit, že původní záběr byl natočen z okna (snad z
ateliéru v Buffalu, kam Steina a Woody na počátku sedmdesátých let přesílili).

Výchozí záznam cesty v díle In Search of the Castle evokuje putování Vasulkových reálnými krajinami i těmi elektronickými. Příměstské prostředí je postupně transformováno stále komplikovanějšími zobrazujícími technikami. Nakonec vjíždíme do téměř abstraktního elektronického prostoru, který završuje tuto autoreferenční cestu elektronickým médiem. Video značí také vjezd do digitální oblasti, je zde použita například pixelace jako součást širšího souboru efektů. K vytvoření díla byl využit Artikulátor
digitálního obrazu, který Vašulkovi vyvíjeli od roku 1975 s fyzikem Donem McArthurem, počítačovým vědcem Jeffrey Schierem a hudebníkem a programátorem Walterem Wrightem, a který byl schopen zpracovat video signál a kombinovat analogové funkce s digitálními. Video je natočené pomocí objektivu rybí oko, obraz je zmnožován a prolínán a syntezátorový zvuk je průběžně modulován v závislosti na proměnách obrazu. Okouzlení vizuálními stimuly pouštní krajiny Nového Mexika je zjevné v dílech,
vytvořených v prvních letech zdejšího pobytu – Vašulkovi se na přelomu let 1979/1980 přestěhovali do Santa Fe.

V díle Summer Salt je performační aspekt ještě zjevnější, zároveň je dílo posunuté do oblasti „strojového vidění“, což je charakteristické pro díla Steiny již od poloviny sedmdesátých let, která zkoumají různé možnosti deformovaného záznamu využívajícího odrazů a zrcadlení i motorizovaných nahrávacích objektů. Kamera je v tomto případě opatřená různými udělátky a umísťovaná na pohyblivé objekty, což
způsobuje, že dochází k překvapivým prostorovým zmatením. Steina si proplétá kameru opatřenou skleněnou trubičkou a zrcadlem ve tvaru půlkruhu – takže poskytuje 360ti stupňový záběr – mezi nohama či ji přeskakuje (část nazvaná Somersault/ Kotrmelec), v další části (Sky High) je kamera se zrcadlícím objektivem umístěna na střeše auta a zobrazuje horizont ubíhající oblohy, v části Low Ride projíždí autorka pouští s kamerou na nárazníku, přičemž vestavěný mikrofon zaznamenává zvuky jízdy. V sekvenci Rest (Odpočinek) nechává kameru spočinout v houpací síti, přičemž zaznamenávané záběry
digitálně upravuje. Poslední část s názvem Photographic Memory je vrstvením krajinných záběrů různých ročních období a zároveň pracuje s kontrastem pohyblivých a zastavovaných analogových a digitálních obrazů.

Díla mají různý vztah k pohybu a nehybnosti, potažmo k pozorování a záznamu reality. Zatímco v prvním videu se jedná v prvním plánu o záznam situace pohybu dopravy kamerou vystrčenou z okna, ve druhém již Vašulkovi vystupují jako aktéři pohybující se zároveň s kamerou autem, ve třetím je pozorovatel střídavě pohyblivý i nehybný a vyměňuje si pozice s kamerou. Ve všech třech videích dochází odlišným způsobem ke znejistění naší pozice coby pozorovatelů. Vašulkovi dokumentují možnosti jednotlivých
nástrojů, které měli k dispozici i sami sebe lapené v tomto objevitelském procesu způsobem, který spojuje zvědavost techno-geeků a obsesi rozebírat, analyzovat a klasifikovat novou technologii (zejména Woodyho), cit pro vnitřní vizualitu a rytmus médií, duální audio-vizuální vnímání a hravý a sebe-ironický přístup (zejména Steiny). Výsledkem jsou díla, která působí jakoby vznikla mimochodem, a zároveň jako jediný možný výstup z nekonečna možných cest.“

Lenka Dolanová

více…
Feb122019

Curator in Kitchen: Videa Vašulkových ve výběru Lenky Dolanové

Každé úterý a čtvrtek v otevírací době u nás poběží program Curator in Kitchen

Z obsáhlého archivního video materiálu manželů Vašulkových vybírá Lenka Dolanová, autorka publikace o životě a díle Vašulkových, Dialog s démony nástrojů (2011).

Kurátorský výběr bude u nás k vidění celý únor v otevírací době. K dispozici bude i kurátorský text pro ty, kteří se budou chtít dozvědět víc.

více…
Feb072019

Curator in Kitchen: Videa Vašulkových ve výběru Lenky Dolanové

Každé úterý a čtvrtek v otevírací době u nás poběží program Curator in Kitchen

Z obsáhlého archivního video materiálu manželů Vašulkových vybírá Lenka Dolanová, autorka publikace o životě a díle Vašulkových, Dialog s démony nástrojů (2011).

Kurátorský výběr bude u nás k vidění celý únor v otevírací době. K dispozici bude i kurátorský text pro ty, kteří se budou chtít dozvědět víc.

více…
Feb052019

Curator in Kitchen: Videa Vašulkových ve výběru Lenky Dolanové

Každé úterý a čtvrtek v otevírací době u nás poběží program Curator in Kitchen

Z obsáhlého archivního video materiálu manželů Vašulkových vybírá Lenka Dolanová, autorka publikace o životě a díle Vašulkových, Dialog s démony nástrojů (2011).

Kurátorský výběr bude u nás k vidění celý únor v otevírací době. K dispozici bude i kurátorský text pro ty, kteří se budou chtít dozvědět víc.

více…
Jan312019

Vašulka Kitchen Brno: Komentovaná prohlídka pro veřejnost

Přijďte na komentovanou prohlídku do brněnského Centra nových médií! 

Povídání o životě a díle Woodyho a Steiny Vašulkových, zakladatelích newyorské The Electronic Kitchen a dramaturgii brněnského Centra nových médií, věnovaného odkazu manželů Vašulkových.

VSTUP VOLNÝ

více…
Jan292019

Peter Edwards: Creative Electronics: Vašulka Kitchen Brno a Bastl Instruments Vás srdečně zvou

Stavte se vyzkoušet synťáky, popovídat si a dát si sušenky. Všichni jsou vítáni!

Peter Edwards aka Casper / Casperelectronics je americký umělec a designér elektronických hudebních nástrojů žijící v Brně. Ve Vašulka Kitchen srozumitelným způsobem představí některé ze základních principů kretivní tvorby elektronických nástrojů a dělání elektronické hudby.

Edwards tvoří pomocí elektronických součástek a přístrojů objekty, performance a sociální experimenty. Ve své interakci s publikem pracuje s kombinací pocitů důvěrně známého a neznámého a především s prolnutím těchto dvou elementů, které považuje za hlavní zdroj těch nejmagičtějších momentů.

více…
Jan242019

Steve Reich (USA) / Jan Rychlík (CZ): COOKING MUSIC / CONFRONTATION

Každý měsíc pro Vás chystáme poslechové večery pod názvem COOKING MUSIC / CONFRONTATION. Můžete se těšit na cyklus poslechových pořadů, postavených na konfrontaci newyorské a české hudební scény v dobových souvislostech.

Steve Reich je americký hudební skladatel.  Je považován za průkopníka minimalismu v hudbě, ačkoliv ani zdaleka netvoří výlučně minimalistické skladby. Vyvinul několik vlivných kompozičních postupů. Podle deníku The Guardian je jedním z mála žijících skladatelů, kteří údajně „změnili běh hudebních dějin“. V roce 2012 byl oceněn newyorským kulturním zařízením The Kitchen.

Jádro skladatelského odkazu Jana Rychlíka je v jeho komorních skladbách. Navazuje na přínos klasiků 20. století, později se živě zajímá o kompoziční techniky "Nové hudby", z nichž používal v osobité podobě prvky, které byly pro jeho tvorbu obohacením. V každé skladbě řešil určitý formální nebo obsahový problém a přinášel nová řešení.

Večerem Vás provede Viktor Pantůček, vědecký pracovník Ústavu hudební vědy FFMU; dramaturg řady mezinárodních hudebních festivalů, například Expozice nové hudby nebo souboru soudobé hudby Brno Contemporary orchestra.

VSTUP VOLNÝ

více…
Dec112018

Rostliny a hudba: Nikol Štrobachová

Během vernisáže výstavy v Domě umění v prostoru Vašulka Kitchen je hudebně-zvuková prezentace Nikol Štrobachové o hudbě hrané rostlinami. Vystoupí Echmea pruhovaná (Aechmea fasciata), se kterou návštěvníci mohou interagovat dotykem i slovem.

více…
Dec042018

Momentum: Umění a kosmopolitní modernita

Editoři Jana Horáková a Milan Kreuzzieger, Vasulka KITCHEN Brno, Spolek přátel Domu umění města Brna a Masarykova univerzita srdečně zvou na setkání pořádané k vydání publikace MOMENTUM. UMĚNÍ A KOSMOPOLITNÍ MODERNITA (2018).

více…
Nov292018

Sex, The Body and Cyborgs: Paul G. Nixon

Přednáší o evropské politice / spolu-kordinátor Evropských studií na Univerzitě aplikovaných věd v Haagu, Nizozemí.

Přednášky se zabývají tím, jak technologie ovlivňuje naše sexuální chování a jak se během doby možná bude měnit. Témata: cyborgové a posthumanismus; sex a "chození" v digitální věku; sex a filmová tvorba; sex a reklama; sexuální hračky a robotický sex.

Přednášky připravila katedra Teorie interaktivních médii ve spolupráci s Domem umění v Brně s podporou projektu rozvoje mezinárodních vztahů a institutu hudební vědy při Masarykovy univerzitě v Brně.

více…
Nov282018

Sex, The Body and Cyborgs: Paul G. Nixon

Přednáší o evropské politice / spolu-kordinátor Evropských studií na Univerzitě aplikovaných věd v Haagu, Nizozemí.

Přednášky se zabývají tím, jak technologie ovlivňuje naše sexuální chování a jak se během doby možná bude měnit. Témata: cyborgové a posthumanismus; sex a "chození" v digitální věku; sex a filmová tvorba; sex a reklama; sexuální hračky a robotický sex.

Přednášky připravila katedra Teorie interaktivních médii ve spolupráci s Domem umění v Brně s podporou projektu rozvoje mezinárodních vztahů a institutu hudební vědy při Masarykovy univerzitě v Brně.

více…
Nov272018

Sex, The Body and Cyborgs: Paul G. Nixon

Přednáší o evropské politice / spolu-kordinátor Evropských studií na Univerzitě aplikovaných věd v Haagu, Nizozemí.

Přednášky se zabývají tím, jak technologie ovlivňuje naše sexuální chování a jak se během doby možná bude měnit. Témata: cyborgové a posthumanismus; sex a "chození" v digitální věku; sex a filmová tvorba; sex a reklama; sexuální hračky a robotický sex.

Přednášky připravila katedra Teorie interaktivních médii ve spolupráci s Domem umění v Brně s podporou projektu rozvoje mezinárodních vztahů a institutu hudební vědy při Masarykovy univerzitě v Brně.

více…
Nov262018

Sex, The Body and Cyborgs: Paul G. Nixon

Přednáší o evropské politice / spolu-kordinátor Evropských studií na Univerzitě aplikovaných věd v Haagu, Nizozemí.

Přednášky se zabývají tím, jak technologie ovlivňuje naše sexuální chování a jak se během doby možná bude měnit. Témata: cyborgové a posthumanismus; sex a "chození" v digitální věku; sex a filmová tvorba; sex a reklama; sexuální hračky a robotický sex.

Přednášky připravila katedra Teorie interaktivních médii ve spolupráci s Domem umění v Brně s podporou projektu rozvoje mezinárodních vztahů a institutu hudební vědy při Masarykovy univerzitě v Brně.

více…
Nov232018

Digital Culture / Algorithms Society: Romi Mikulinsky, Ph.D.

Dům umění města Brna
Malinovského nám. 2

Lektorka: Romi Mikulinsky, Ph.D., vedoucí magisterského studijního oboru průmyslového designu (MDes) na Becalelova akademii umění a designu, Jeruzalém, Izrael.

více…
Nov222018

Digital Culture / Algorithms Society: Romi Mikulinsky, Ph.D.

Dům umění města Brna
Malinovského nám. 2

Lektorka: Romi Mikulinsky, Ph.D., vedoucí magisterského studijního oboru průmyslového designu (MDes) na Becalelova akademii umění a designu, Jeruzalém, Izrael.

více…
Nov212018

Digital Culture / Algorithms Society: Romi Mikulinsky, Ph.D.

Dům umění města Brna
Malinovského nám. 2

Lektorka: Romi Mikulinsky, Ph.D., vedoucí magisterského studijního oboru průmyslového designu (MDes) na Becalelova akademii umění a designu, Jeruzalém, Izrael.

více…
Nov132018

Videology: Art & Cybernetics: Louis Armand, Ph.D

Dům umění města Brna
Malinovského nám. 2

Louis Armand, Ph.D. je spisovatel, vizuální umělec a teoretik, narozen v Sydney, žije a pracuje v Praze. Působí jako ředitel Centra kritické a kulturní teorie na Karlově univerzitě v Praze.

více…
Nov122018

Videology: Art & Cybernetics: Louis Armand, Ph.D

Dům umění města Brna
Malinovského nám. 2

Louis Armand, Ph.D. je spisovatel, vizuální umělec a teoretik, narozen v Sydney, žije a pracuje v Praze. Působí jako ředitel Centra kritické a kulturní teorie na Karlově univerzitě v Praze.

více…
Oct302018

Slavnostní zahájeníVašulka Kitchen Brno: Centrum pro umění nových médií

Dům umění města Brna
Malinovského nám. 2
Program vernisáže

více…
Oct302018

Vasulka’s Wave: Michael Bielický a Kamila B. Richter

Vasulka’s Wave je projekce dynamické, algoritmické vlny speciálně připravené pro fasádu Domu uměni v Brně. Projekci tvoří tekutá abeceda z piktogramů - současných forem hieroglyfů. Vlna v reálném čase vizualizuje datový tok ze serverů zpravodajských agentur.

více…
Oct302018
DVĚ RUCE ČTYŘI NOHY v zóně umění 8smička v Humpolci. foto: Tomáš Souček

Dvě hlavy, čtyři ruce: v zóně pro umění 8smička v Humpolci

Výstava autorských dvojic trvá do 13. ledna 2019

Zprostředkovali jsme zapůjčení dvou video prací na výstavu DVĚ HLAVY, ČTYŘI RUCE v zóně pro umění 8smička v Humpolci.

více…